Iz končnega izdelka je težko razbrati, kako poteka in kaj vse vključuje izdelovanje spletne strani. Pred nami je le končano spletišče, ki sicer dobro deluje in lepo izgleda, ne razkriva pa vsega dela in načrtovanja, ki ga zahteva celoten proces. Večina dela služi tistim namenom, ki se bodo izkazali za ključne pri dolgoročnem učinkovitem delovanju spletne strani, ne kažejo pa se pri izgledu ali konkretnih funkcionalnostih, s katerimi se srečujejo uporabniki. Ravno zato je za izdelavo spletnih strani smiselno izbrati strokovnjake, ki bodo svoje delo odlično opravili, brez kompromisov in površnosti.
Izdelovanje spletne strani se začne z načrtovanjem, ki poteka v dialogu med naročnikom in izvajalcem. Naročnik predstavi svoje želje in zahteve, izvajalec pa poda tehnične rešitve, ki bi to vizijo kar najbolje prenesle v resničnost. Ni nujno, da se že takoj govori o tehnikalijah, razpravljati je treba o dolgoročnih ciljih in namenu spletne strani, šele nato ugotovimo, kako bomo to najbolje dosegli. Dober načrt je torej ključnega pomena, kakovost samega kodiranja pa seveda prav tako. Ti postopki so sicer povsem odvisni od tega, s kakšnim projektom imamo opravka.
Podobni pa so si opravki po zaključku in objavi strani. V poštev pride recimo optimizacija spletnih strani, ki je pri nekaterih izvajalcih že vključena v ponudbo izdelave spletišča. Optimizacija spletnih strani dopolnjuje storitve vzdrževanja, ki so prav tako včasih določene že pri naročilu izdelave spletne strani. Nenazadnje mora že izdelovanje spletne strani vključevati nekatere postopke, ki bodo potem sploh omogočili učinkovito in uspešno optimizacijo. Treba je pripraviti optimalno strukturo in predstavitev vsebine, urediti naslove podstrani, poskrbeti za hitro nalaganje in odlično prikazovanje na vseh napravah … Na podlagi tega je tudi optimizacija spletnih strani lažja in bolj učinkovita, zato lahko to storitev štejemo med tiste, na katere moramo pomisliti že v procesu načrtovanja in izdelave spletišča.
Ali imajo drage spletne strani prednost?
Tako kot na mnogih drugih področjih se tudi pri spletnih straneh večinoma izkaže, da najbolj ugodna spletna stran ni tista, ki je v izhodišču najcenejša, temveč tista, ki za svojo ceno prinaša najboljše rezultate. A kaj, ko je izdelava spletnih strani lahko precej draga, naročniki pa so običajno zelo šparovni – posledično se odločajo za cenejše ponudbe, rezultat pa so siromašne spletne strani, ki ne koristijo nikomur. Boljša je izbira dražje ponudbe in zanesljivega izvajalca, takšna odločitev ima nekatere ključne prednosti.
Storitev od a do ž
Pri naročilu spletne strani je za naročnika pomembno to, da lahko delo v celoti prepusti mojstrom, rezultat pa bo brezhiben. Ne gre torej le za izdelavo spletne strani, temveč je treba poskrbeti še za zakup domene in spletnega gostovanja, nato pride v poštev še optimizacija spletnih strani, vzdrževanje in podobne zadeve. Cenovno ugodna spletna stran gotovo ne nudi teh dodatkov, ki so pravzaprav nujni, tako da ne moremo pričakovati zadovoljstva s strani naročnika.
Storitev od a do ž v končni fazi zagotavlja tudi uspeh oziroma doseganje zadanih ciljev. Optimizacija spletnih strani je na primer ključnega pomena. Tudi, če je sama spletna stran še tako lepa in dobro izdelana, brez optimizacije ne bo pritegnila pričakovanega števila obiskovalcev.
Brezhibna spletna stran
Poleg tega lahko od dražje spletne strani pričakujemo zanesljivo delovanje vseh funkcionalnosti. Cenovno ugodna spletna stran bo morda zadostovala za osnovne potrebe, na primer prikaz besedila in kakšne slike, za kaj več pa takšne ponudbe absolutno niso primerne.
V primeru dražjih strani se običajno že od začetka izvaja optimizacija spletnih strani, vključene so razne dodatne funkcionalnosti, posebej pa se izdela tudi dizajn in morda celo sistem upravljanja. Rezultat je brezhibno delovanje tudi v primeru, da gre za precej kompleksno spletno stran.
Na dolgi rok se za ugodno izkaže tista stran, ki prinese boljši rezultat. Skoraj vedno bo to dražja opcija.
Oblikovanje spletne strani naj bo učinkovito
Spletne strani se med seboj lahko zelo razlikujejo. To lahko najbolje vidimo, ko brskamo po spletu. Nekatere spletne strani so oblikovane s prav posebnim posluhom za spletne obiskovalce in take veljajo še za posebej priljubljene. Spet druge pa nimajo nikakršne duše ali pa note, ki bi nas prepričala v to, da bi na tej spletni strani sploh ostali, kaj šele, da bi si na njej kaj bolj podrobneje ogledali ali celo kupili.
Oblikovanje spletne strani je torej zelo pomemben proces oziroma postopek, ki naj bi ga opravljale predvsem osebe, ki se s tem tudi profesionalno ukvarjajo. Seveda bi jim s svojimi idejami, željami, potrebami, zmožnostmi ter še čim pomagali tudi njihovi naročniki.
Za oblikovanje spletne strani pri nas lahko poskrbijo številna podjetja, ki zelo dobro vedo, kakšno mora biti oblikovanje, da bo kar se da učinkovito. To v praksi pomeni, da bodo spletni obiskovalci na njej ostajali dovolj dolgo časa in na njej tudi kaj kupili.
V življenju je na vsake toliko časa potrebna kaka prenova. To nam lahko zelo koristi, prav tako tudi ljudem okoli nas. Tudi v povezavi s spletnimi stranmi je tako. Paziti moramo le na to, da je prenova spletne strani ravno tako učinkovita, kot je bila prejšnja. Včasih se namreč določena podjetja zaletijo v kak modni trend, ki pa njihovim stalnim strankam oziroma kupcem ni všeč in jih tudi zaradi tega lahko zapustijo.
Prenova spletnih strani pa je vsekakor v večini primerov še kako zelo koristna. To nam vedo povedati številna podjetja in tudi posamezniki, ki so na račun tega še bolj zacvetela in postala še bolj vidna ter uspešna. Vsekakor pa si tega ne smejo privoščiti preveč pogosto, ker bi s tem lahko izgubila svoj pešat ter prepoznavnost. Vse ob svojem času.
Kako oglaševati kar najbolj učinkovito?
Spletni oglasi so lahko izjemno učinkoviti, po drugi strani pa lahko predstavljajo past za tiste, ki se tega početja lotevajo brez pravega premisleka. Kaj hitro se lahko zgodi, da bomo za spletno oglaševanje zapravili veliko denarja, pravega učinka pa ne bo ali pa bo izkoristek daleč od optimalnega. Ni težko prilagoditi oglasov tako, da bodo vsaj malo učinkovitejši, za optimalen izkoristek pa je vsekakor pametno za vodenje kampanje najeti strokovnjaka. Tako bo izkoristek vložka najboljši, kar pomeni boljše rezultate za nižjo ceno.
Nekatere osnove je seveda treba poznati. Na primer to, da moramo z oglasi pokriti prave ključne besede, ne nujno tistih, ki prve pridejo na misel. Treba je raziskati trende in priljubljenost iskanj, ki razkrivajo, katere ključne besede so najbolj iskane in na katere se splača ciljati z oglaševanjem. Seveda temu primerno prilagodimo tudi samo vsebino oglasov, tako da ključne besede že na prvi pogled pritegnejo pozornost.
Vsebina oglasov sicer ponuja še nešteto možnosti za optimizacijo izkoristka oglaševanja. Če gre za CPC oglaševanje, pri katerem plačamo za vsak klik na oglas, je na primer pametno že v oglasu jasno sporočiti, kam povezava vodi in kaj od obiskovalca pričakujemo, seveda na čim bolj eleganten način – ne želimo klikov radovednežev, ki ne mislijo opraviti nakupa ali slediti procesu do rezultata, ki ga pričakujemo. Spletni oglasi vodijo do pričakovanega cilja, tako da je smiselno plačevati le za tiste oglase, ki bodo to nalogo tudi izpolnili.
V končni fazi pa spletni oglasi sami po sebi ne morejo narediti vsega. V nekaterih primerih lahko učinkovito širimo prepoznavnost znamke med spletno publiko ali pa dominiramo ključne besede in preprečimo uspešno oglaševanje konkurenci, a večinoma spletni oglasi vodijo do pristajalne strani, kjer lahko obiskovalec opravi nakup ali kakšno drugo akcijo, ki jo želimo spodbuditi. Za popoln uspeh mora biti tudi pristajalna stran optimizirana.
Oglaševanje na družabnih omrežjih
Oglaševanje na spletu je zelo mamljiva opcija za vse, ki se ukvarjajo s prodajo preko spleta. Prav tako je to odlična ideja za podjetja, ki imajo na spletu le predstavitev svojih izdelkov in storitev, čeprav neposredno preko spleta ne poslujejo. V vsakem primeru je namreč pametno stopiti v stik s ciljno publiko in zbuditi interes za ponudbo. To najlažje dosežemo s spletnim oglaševanjem, ki ima izjemen potencial. Najbolje se izkaže oglaševanje v večjih oglasnih mrežah, preko katerih dosežemo široko publiko.
Google Ads
Med najbolj znanimi oglasnimi mrežami je sistem Google Ads. Ena izmed odločilnih prednosti tega sistema je gotovo širno spletno občinstvo, ki uporablja Googlove storitve. Oglasi v tej mreži se pojavljajo ob vseh Googlovih storitvah, tudi ob e-poštnem nabiralniku Gmail in ob rezultatih Googlovih iskanj. Prav tako so v Google Ads vključene samostojne spletne strani, ki ponujajo prostor za objavo oglasov z relevantnimi vsebinami. Tako je možno doseči zelo široko občinstvo, ob tem pa oglase brez težav prilagodimo ciljni publiki, ki nas najbolj zanima. To je še ena prednost sistema Google Ads – z intuitivnim vmesnikom omogoča zelo enostavno uporabo in odličen pregled nad oglasno kampanjo.
Facebook oglaševanje
Prav tako velik potencial ima oglaševanje na družbenih omrežjih, ki jih uporablja širna množica spletnih uporabnikov. Facebook je kot največje družbeno omrežje gotovo najboljša izbira za oglaševalce. Facebook oglaševanje ima to prednost, da je možno zelo natančno izbrati ciljno publiko. Na tej platformi se namreč uporabniki zbirajo v različnih interesnih skupinah in straneh, poleg tega lahko sami izbirajo svoje interese in preference. Tako je Facebook oglaševanje izjemno učinkovito in nudi veliko uspeha tudi tistim, ki poslujejo v kakšnih manj izrazitih nišah. Posledično to pomeni, da je možno oglaševati z nižjimi stroški, z odličnimi rezultati pa je izkoristek investicije še toliko boljši kot pri alternativnih kanalih.